آرم های کونگ فوتوآ
سیمرغ[ویرایش]
پرونده:Simorgh.jpg
نماد اتحاد و از کثرت به وحدت رسیدن در کونگ فو توآ که بعد از خط7 شالبند سبز روی سینه سمت چپ به جای نماد مشت واره قرار می گیرد

سیمرغ یک افسانه آریایی است و از همان دیرباز صورت افسانه ای بر خود گرفته و مقامی والا یافته است. در آیین زرتشت و آثار صوفیان ایران به حکیمی روحانی یا کامل ترین وجود بشری تعبیر شده و عارفان کامل، خاصه شیخ فرید الدین عطار نیشابوری، او را منبع فیض و سرچشمه هستی تصور کرده اند که کاملان جهان که مرغان بلند پرواز این دیررند سوزند ، تمام هم خود را صرف شناسایی او می نمایند وبا همت مرشدان خویش می کوشند که پس از طی مراحل سلوک چون قطره ای که در پهنه این دریا محو میشود خود را به این مرغ بینهایت برسانند و در اقیانوس او محو و فانی شوند.

سیمرغ در فرهنگ ایرانیان نماد خرد، دانش و حکمت بوده و در آیین کونگ فوتوآ نیز که برگرفته از فرهنگ اصیل ایران زمین می باشد، از تصویر این پرنده استفاده شده که بعد از مراحل شال سبز (۷ خط)، نماد آن بر سمت چپ پیراهن یا کت، روی سینه بجای آرم مشتواره دوخته میشود و آرم مشتواره به بازوی چپ انتقال می یابد.

اژدها یکی از موجودات افسانه ای در فرهنگ های جهان است و در اساطیر جهان جایگاه ویژه ای دارد. اژدها ماری است افسانه ای و بزرگ، با دهانی فراخ و گشاد که همیشه حیوانی نیرومند و سهمگین پنداشته شده و اقوام بسیار معتقد بودند که اژدها خدای طوفان و هوای بد و سیل و دیگر بلایای آسمانی است و طوفان بر اژدها سوار شده، موجب لغزش زمین و زمین لرزه می شود. تقربیا همه جا اژدها با شب و تاریکی پیوسته و مربوط بوده است. در میان چینی ها اژدها نماد سال نو، قدرت، خوبی و خوشبختی و نیروهای مافوق بشری است. یکی از اصلی ترین مراسم سال جدید در چین، جشن و پایکوبی اژدهاست که هر ساله اجرا می شود. سیمای اژدها در تاریخ اساطیری ایران، در نهایت زشتی و پلشتی است. آنها از نخستین یاران اهریمن می باشند. در داستان پهلوانی و اساطیری ایران از گرشاسپ پادشاه پیشدادی فرزند زاب، همچنین از رستم، رودابه و زال، به عنوان پهلوانان اژدها کش نام برده شده است.

نشان سیمرغ به انضمام ریکیما (شمشیر) بر گرفته از شاهنامه فردوسی است، شمشیر(ریکیما) در این نشان به یک تعبیر، نشانگر قدرت رزم ایرانیان است و به عنوان سمبل حراست و پاسداری از ارزشهای توآ، توسط راهدان است و اینکه شمشیرازسر سیمرغ گذشته و تا پای اوامتداد یافته، نشانگر و بیانگر سر از پا نشناختن راهدان در صعود و پرواز به سوی دانایی است. و مهمتر از همه آنکه در این نشان، سیمرغ شمشیر را با منقار و چنگال گرفته و به راهدان داد تا راهدان همیشه به یاد داشته باشد که از این هنر رزم ایرانی یعنی کونگ فو توآ بایستی با چنگ و دندان محافظت کند در اینجا شمشیر به عنوان همان پری است که سیمرغ به زال داد ولی افسوس که سیمرغ و پرش سالهاست که فراموش شده اند و تو ای همراه بدان که: کونگ فو توآ راز قوی شدن به برترین نیروهاست پس قوی شو به برترین نیروها، و برترین اندیشه ها.

جهان تن و روان - سیاره تن و روان[ویرایش]
پرونده:Jahan-vare.jpg
جهان واره نماد پشت لباس در کونگ فو توآ نشان از سیاره تن و روان

گردی آن نشانه زمین که دانشگاه تن و روان است و نوشته آن نیز جهت گردش کره زمین را نشان میدهد.

شکل این نشان کاملا شبیه اوتایمی و به همان معناست و محل آن پشت لباس است که یادآور اینست که هر همراه در درون خود باید مبارزه را آغاز کند. و به همین دلیل مشت را بجای نقطه انتخاب شده تا نشان دهد مبارزه باید در هر دو جهان انجام شود.

در مورد علت انتخاب این کلمات و شکل آرم، خود نیاز به بحث مفصل و نیاز به پیش نیازهایی است که در اینجا نمی گنجد.

(ولی میتوان گفت که انتخاب این کلمات نشانه (اتحاد بین المللی کونگ فو توآ) میباشد.)

شاهین نمای ترازوی جهان تن و روان[ویرایش]
پرونده:SHAHIN.png
شاهین نمای ترازوی جهان تن و روان نماد اعتدال و قدرت در کونگ فو توآ - دو گوی از دوسوی یاد آور دو نیروی مادی و مینویی یا نمودار دو جهان تن و روان و ...

متن در تصویر .[۱۹]


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: کونگ فو ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:مشت واره متتو,سیمرغ,جهان تن و روان, شاهین, | 8:19 | نویسنده : AMIR ARSALAN |

.: Weblog Themes By AmirBahal :.